Τετάρτη, 7 Σεπτεμβρίου 2011

ΜΥΝΗΜΑ ΑΠΟ ΚΙΝΗΣΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΑΓΡΙΝΙΟΥ


       ΚΙΝΗΣΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΑΓΡΙΝΙΟΥ
ΥΠΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ, ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ και ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ
ΚΑΨΑΛΗ 9 ΑΓΡΙΝΙΟ 30100 – Τηλ. επικ. 6936 423881 – 6974 838165
Αγρίνιο 6 Σεπτεμβρίου 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΟΤΑΝ Η ΑΔΙΚΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΘΕΣΤΩΣ Η ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΘΗΚΟΝ
Εκρηκτικό τοπίο προκαλούν οι περικοπές κονδυλίων στην παιδεία.
Με τον αγιασμό αρχίζουν τα δύσκολα!

Η οικονομική κρίση και οι επιλογές του υπουργείου Παιδείας είναι το μείγμα που φαίνεται, πλέον, πως θα τινάξει στον αέρα τη φετινή σχολική και ακαδημαϊκή χρονιά. Παλιά και νέα μνημόνια υπαγορεύουν περαιτέρω περικοπές στην εκπαίδευση και γενικότερα σε ολόκληρη την κοινωνία. 
Στο όνομα μιας έωλης «σωτηρίας της πατρίδας», εφαρμόζουν μια πολιτική που χαρίζει νέα κέρδη στο κεφάλαιο και μεγαλύτερη ανεργία και φτώχια στην ελληνική κοινωνία. Μια πολιτική που προσπαθούν να επιβάλλουν τρομοκρατώντας τους εργαζόμενους, απαιτώντας κοινωνική συνενοχή και συναίνεση, προβάλλοντας τη θεωρία του μονόδρομου, στηριζόμενοι από κομματικές και κυβερνητικές ηγεσίες συνδικάτων, καθώς και το πλύσιμο του εγκεφάλου από τα παπαγαλάκια τους.
Το πρώτο κουδούνι θα βρει τα σχολεία με χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών αφού φέτος είχαμε τους λιγότερους διορισμούς μεταπολεμικά (546 έναντι 2500 πέρσι).
Οι αλλαγές που γίνανε στο εκπαιδευτικό σύστημα, γίνανε για να χτυπηθεί η δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση. Αλλάζουν δραματικά τον εκπαιδευτικό χάρτη, ιδιωτικοποιώντας βασικές λειτουργίες της δημόσιας εκπαίδευσης, υποβαθμίζοντας ακόμα περισσότερο την παρεχόμενη μόρφωση. Χτίζουν σταδιακά το νέο φτηνό σχολείο – πανεπιστήμιο της αγοράς, μετατρέποντας τους μαθητές και τις οικογένειες τους σε «πελάτες» σύμφωνα με την έκθεση του ΟΟΣΑ.
Το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς δείχνει να είναι το χειρότερο της μεταπολίτευσης.
Για πρώτη φορά τα βιβλία δεν θα είναι στα χέρια των μαθητών στην αρχή της σχολικής χρονιάς, αφού μόλις πριν λίγες μέρες έγινε η απευθείας ανάθεση εκτύπωσης (συνολικού ύψους 10 εκατ. ευρώ) με αδιαφανείς διαδικασίες. Ταυτόχρονα, η υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης (2,7% του ΑΕΠ) οδηγεί το «νέο» σχολείο της αγοράς, να ανοίξει τις πύλες του σε κάθε επίδοξο χορηγό με σκοπό την πλήρη ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης.
Είναι λάθος δρόμος ορισμένοι γονείς να τρέχουν «σαστισμένοι», να σώσουν τη μόρφωση των δικών τους παιδιών μόνο με την αγορά των βιβλίων και των εκπαιδευτικών μέσων που πρέπει η πολιτεία να εξασφαλίσει ως κοινωνικό αγαθό και να παρέχει σε όλους τους μαθητές αδιακρίτως όπως το Ελληνικό σύνταγμα επιτάσσει.
Το νέο λύκειο υποστηρίζουν οι καθηγητές, στηρίζεται σε «παλιά» υλικά. Το ολοήμερο Νηπιαγωγείο και Δημοτικό αρχίζουν και αποψιλώνονται. Τα νέα προγράμματα που διαφημίζουν είναι για τους επιτήδειους των επιδοτήσεων και που ο λαός σήμερα τους πληρώνει.   
Η προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζεται το δημόσιο σχολείο φαίνεται και από το γεγονός ότι στα Τεχνολογικά Λύκεια που θα αντικαθιστούσαν τα Επαγγελματικά, δεν υπάρχει οριστικό αλλά… προσωρινό πρόγραμμα!!!
Έπειτα απ’ όλα αυτά, εκτιμούμε ότι αναπόφευκτα και δικαιολογημένα θα υπάρξουν έντονες αντιδράσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Εμείς ως «Κ» θα συνεχίσουμε να ενημερώνουμε τους συμπολίτες μας και να συντονίσουμε τη δράση μας με όλους εκείνους που αγωνιούν για το μέλλον της νέας γενιάς. 
Στο χώρο της εκπαίδευσης τοπικά και γενικότερα θα αντιμετωπίσουμε:
·         Μειωμένη χρηματοδότηση των σχολείων  με συνέπεια σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία τους.
·         Αδυναμία από τους δήμους μεταφοράς μαθητών από 1-1-2012.
·         Υποβάθμιση της σημερινής λειτουργίας του Μουσικού σχολείου Αγρινίου.
·         Επιβολή διδάκτρων στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς μέσω των δημοτικών τελών και κατάργηση κοινωνικών δομών.
·         Ελάχιστες προσλήψεις εκπαιδευτικών με αποτέλεσμα να «στοιβάζονται» οι μαθητές σε υπεράριθμα τμήματα.
·         Συμπτύξεις τμημάτων – συγχωνεύσεις και νέο τύπου προγκρόμ καταργήσεων σχολείων στην περιοχή.
·         Είσοδος χορηγών στη Δημόσια εκπαίδευση.
·         Αποβολή από το δημόσιο σχολείο των οικονομικά αδυνάτων και των παιδιών της υπαίθρου.
Ας ευχηθούμε οι εκπαιδευτικοί που έχουν αναλάβει τις διευθυντικές θέσεις των σχολείων να συνεχίσουν να σκέφτονται και να ενεργούν ως λειτουργοί, αντιδρώντας στην επιβολή των μεσοπρόθεσμων περικοπών στο δημόσιο σχολείο και στο μπάσιμο των ιδιωτικών εταιρειών στη λειτουργία των σχολείων που προκρίνει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας. Γιατί κανένας γονέας δεν πρέπει ούτε μπορεί πλέον να βάλει το χέρι στη τσέπη του γι’ αυτά που οφείλει το δημόσιο σχολείο να παρέχει.  
Επειδή η κρίση συστημάτων και αξιών επηρεάζει όλους, και στη συνείδηση ενός μεγάλου τμήματος της κοινωνίας υπάρχει η άποψη ότι δεν αλλάζει τίποτε και ότι το σχολείο είναι μέρος του προβλήματος, δεν μπορούμε πλέον να σφυρίζουμε αδιάφορα. Η ανασυγκρότηση, η ανανέωση και η αναζωογόνηση των συλλογικών ανακλαστικών είναι μονόδρομος. Για να μην γίνει πράξη η διεύρυνση των μορφωτικών ανισοτήτων σε βάρος των πιο αδικημένων
Η ανάπτυξη ενός δυναμικού ρωμαλέου μορφωτικού παλλαϊκού πανεκπαιδευτικού κινήματος με διασύνδεση με την κοινωνία και συμβολή στο γενικότερο ξεσηκωμό της και στη δημιουργία ενός πανεκπαιδευτικού «μπλακ άουτ» θα κριθεί στη δυνατότητα να ξεπεράσει τη συνδικαλιστική γραφειοκρατία και την «κοινωνική ραθυμία» και να συνευρεθεί και οργανωθεί από τα κάτω. Αυτό είναι στους βασικούς στόχους της ιδρυτικής μας διακήρυξης. 
Γενική αποχή της εκπαιδευτικής κοινότητας από τα μαθήματα. Μόνο έτσι θα καταλάβει η «εν πολλαίς αμαρτίες περιπεσούσα» υπουργός ότι «από τότε που βγήκε η συγνώμη χάθηκε το φιλότιμο». Η ελπίδα μας είναι πλέον ότι ο αγώνας για αντίσταση, για τη ζωή μας αλλά και την εκπαίδευση όλων των παιδιών, θα γίνει υπόθεση όλων μας.

Η σχολική χρονιά φέτος θα είναι δύσκολη.
ΜΟΝΟ Ο ΑΓΩΝΑΣ ΜΑΣ ΘΑ ΤΗΝ ΚΑΝΕΙ ΚΑΛΗ
Ανοιχτή ομάδα εργασίας για την εκπαίδευση της «Κ»