Δευτέρα, 18 Φεβρουαρίου 2013

ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΧΩΝΙΔΑ;

Ανοίγει ο δρόμος για τα υδροπλάνα στην Ελλάδα με την απλοποίηση των σχετικών διαδικασιών και την λειτουργία υδατοδρομίων στη χώρα. Πρόβλεψη και για τις περιοχές Natura
Σημαντικές αλλαγές επέρχονται στην αδειοδότηση και λειτουργία υδατοδρομίων στην Ελλάδα με τις αλλαγές που επιφέρει το Υπουργείο Ανάπτυξης στον επενδυτικό νόμο. Έτσι ένα θέμα που έχει απασχολήσει και την τοπική επικαιρότητα πριν από μερικά χρόνια, έρχεται και πάλι στο προσκήνιο. Να θυμίσουμε πως υπήρχαν παλαιότερα πληροφορίες για ενδιαφέρον εταιριών να λειτουργήσουν δρομολόγια προς Αθήνα από την λίμνη Τριχωνίδα (μάλιστα έγιναν και δοκιμαστικές πτήσεις) , χωρίς όμως τελικά να ευοδωθεί αυτό το ενδιαφέρον που πιθανότατα προσέκρουσε και σε γραφειοκρατικές αγκυλώσεις γι αυτό το νέο για την Ελλάδα είδος συγκοινωνίας, αλλά και σε περιβαλλοντικές απαγορεύσεις.

Περιβαλλοντικές και γραφειοκρατικές απαγορεύσεις και αγκυλώσεις που φιλοδοξεί να βάλει τέλος ο νέος σχεδιασμός του Υπουργείου Ανάπτυξης.

Ο νέος βελτιωμένος νόμος αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το προσεχές διάστημα.

Το σχέδιο βρίσκεται στη φάση της συλλογής υπογραφών από τα συναρμόδια υπουργεία και, σύμφωνα με πληροφορίες, περιλαμβάνει αλλαγές που προέκυψαν από τη διαβούλευση που διενεργήθηκε το προηγούμενο διάστημα και αναμένεται να καταστήσουν ευκολότερες τις επενδύσεις. Σύμφωνα με αυτές:

• Η χορήγηση άδειας λειτουργίας υδατοδρομίου θα είναι αόριστης διάρκειας και όχι για δέκα χρόνια, όπως αρχικά προβλεπόταν.

• Η δεύτερη πρόβλεψη έχει ιδιαίτερη σημασία για την περιοχή του Αγρινίου, αφού αφορά σε προστατευόμενες περιοχές που έχουν ενταχθεί στο Δίκτυο Natura.

Συγκεκριμένα, δίνεται η δυνατότητα λειτουργίας υδατοδρομίου σε θαλάσσια περιοχή που εντάσσεται στο δίκτυο περιοχών «Natura 2000», καθώς θεωρείται ότι τα μετρήσιμα ποσοστά θορύβου και άλλων περιβαλλοντικών οχλήσεων είναι από τα πιο χαμηλά στις μεταφορές. Η πρόβλεψη αυτή ήταν και βασικό αίτημα στη διαβούλευση που προηγήθηκε από πιλότους, Τοπική Αυτοδιοίκηση (ειδικά από νησιωτικές περιοχές), αλλά και εταιρίες που θέλουν να μπουν "δυνατά" στον τομέα αυτό που και δυναμική έχει αλλά θεωρείται και ιδιαίτερα φιλικός προς το περιβάλλον.

Ακόμη:

• Ανατίθεται στον πιλότο η ευθύνη της προσθαλάσσωσης στα υδάτινα πεδία, δηλαδή τις περιοχές που εξυπηρετούν έκτακτες πτήσεις εκτός υδατοδρομίων. Απαλείφεται ο όρος που προέβλεπε ότι τα υδάτινα πεδία θα πρέπει να βρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των 300 μέτρων από την ακτογραμμή.

• Μειώνονται τα μέλη της Επιτροπής Λειτουργίας Υδατοδρομίων από οκτώ σε τέσσερα (2 από την ΥΠΑ, 1 από το Λιμενικό και 1 από την Αστυνομία).

• Επανέρχονται σε ισχύ παλαιότερες διατάξεις για θέματα πυρόσβεσης που προέβλεπαν την ύπαρξη έξι κινητών στοιχείων πυρόσβεσης.

• Η διενέργεια ελέγχων ασφαλείας επιβατών και αποσκευών θα γίνεται από εξειδικευμένες εταιρείες ή από τον ίδιο τον φορέα λειτουργίας του υδατοδρομίου κατόπιν εκπαίδευσης και πιστοποίησης από την ΥΠΑ.

• Ανατίθεται στον φορέα λειτουργίας η ασφάλεια του υδατοδρομίου.

Με αυτά τα δεδομένα όλοι όσοι συμμετείχαν στη διαβούλευση που προηγήθηκε λένε πως η επαναδραστηριοποίηση των υδροπλάνων και η άμεση ολοκλήρωση του νομοθετικού πλαισίου για την αδειοδότηση των υδατοδρομίων θα απαλλάξουν τις τοπικές νησιωτικές κοινωνίες της χώρας από τεράστια και χρόνια προβλήματα.

Παράλληλα όμως είναι και μια άριστη ευκαιρία δραστηριοποίησης των τοπικών φορέων της Αιτωλ/νίας, είτε λέγονται Τοπική Αυτοδιοίκηση, Επιμελητήριο κλπ ώστε να κινηθούν σε αυτήν την κατεύθυνση, να πιέσουν και να διερευνήσουν την πιθανότητα έναρξης τέτοιων δρομολογίων και από το Αγρίνιο και ειδικότερα την Τριχωνίδα καλύπτοντας έτσι ένα μεγάλο κενό που συνεχίζει να υπάρχει στην αεροπορική συγκοινωνία της περιοχής με άλλες της χώρας.



Από την εφημερίδα "Γεγονος"